15 Ağustos 2012 Çarşamba

Soğuk mu Sıcak Mı? Cilt Renginiz Ne?


Cildinizin alt tonunu bilmiyor ve öğrenmek istiyorsanız, yazımız ilginizi çekecektir. Cilt alt tonu yani rengimiz çok önemlidir, çünkü saç rengimizi, makyajımızı, giydiğimiz giysileri cildimizin rengine göre seçmeliyiz, böylece daha güzel ve canlı görünürüz. Oysa ki biz hep modanın kurbanı oluruz. Markaların çıkardığı beğendiğimiz renkleri kullanmayı tercih ederiz, ancak her renk ve ton herkese gitmez. Kendimize uygun renkleri seçebilmemiz için öncelikle cildimizin alt tonunu öğrenmeliyiz.

Cilt Alt Tonları

Öncelikle cilt alt tonları üçe renk grubuna ayrılır. Bunlar SARI, MAVİ ve NÖTRdür. Burada sarışın veya esmer olmanızın bir farkı yoktur, sarışın veya esmer olun cilt alt tonlarınız ya sarı ya mavi ya da nötrdür. Yani esmer bir insanın alt tonu sarı olabileceği gibi mavi de olabilir. Bu aynı şekilde açık tenli veya sarışın insanlar için de geçerlidir. Eğer her iki renk grubuna ait değilseniz sizin alt tonunuz “nötr”dür.

MAVİ alt tonu ,diğer bir adı ile “cool” yani soğuk alt tonudur .Ciltte mavi ve pembe renk pigmentleri bulunur. Mavi alt tonuna sahip olanların “genellkle”  göz renkleri mavi,yeşil,gri ve koyu kahverengidir. Saç renkleri de küllü sarılar, platin  ,koyu kahverengi olabilir. Mavi alt tonuna sahip olanlara renk önerilerini birazdan vereceğiz.

SARI alt tonu, bir diğer adı ile “warm” yani sıcak alt tonudur .Sıcak alt tonuna sahip olanlar “genellikle” turkuaz ,açık kahverengi, bal rengi ve ela renkli gözlere sahip olurlar ve saç renkleri altın sarıları,çilek sarısı,kızıl veya koyu kahverengi olabilir.Açık ama altın yansımalı bir ten renginiz varsa, sıcak ton rengine dahilsinizdir.

Cildinizde mavi ton veya sarı tondan birisi baskın değilse,muhtemelen nötr bir cilt tonuna sahipsinizdir.

2017 Sonbahar Saç Rengi Trendleri İçin Buraya Göz Atın

Cildinizin alt tonunu öğrenin

Peki cildimizin alt tonunu nasıl öğrenebiliriz. Bunun için kesin sonuçlar vermemekle birlikte birkaç yöntemi var.
1)Bileklerinizin iç tarafındaki damarlarınıza bakın.Damarlarınız ne renk gözüküyor? Eğer mavi renk ağır basmışsa soğuk tene, eğer yeşil renk ağır basmışsa sıcak tene sahipsiniz. Bunun açıklaması da çok basittir. Normalde maviye yakın bir renk  olan damarlarınız sarı alt tonu olan cildinizle birleşince yeşil rengi alır. Sarı + Mavi=Yeşil J . Mavi alt tonu ile de maviler belirginleşir ve damarlarınız bir hayli mavi görünür. Eğer karar veremediyseniz mavi ve yeşil arası bir renkse muhtemelen nötr renk tonundasınız. Hala karar veremediyseniz ikinci yönteme geçelim.

2) Sizi takı testine alalım. Gümüş ve altın bir takı,sizce hangisi size daha çok yakışıyor? Aynanın karşısına geçin ve ikisini de deneyin. Eğer gümüş daha çok yakışıyorsa soğuk ten, altın daha çok yakışıyorsa sıcak tene sahipsiniz demektir.

3) Son olarak giysi testi var. Dolabınızdan giysilerinizi seçin ve kendinize en çok yakıştırdığınız, sizi boğmayan renklere karar verin.
 Eğer size en çok yakışan renkler şunlarsa;


Muhtemelen soğuk tene sahipsiniz.

Eğer sizi boğmayan size çok yakışan renkler şunlarsa;

Muhtemelen sıcak tene sahipsinizdir.

Ten Rengine Göre Renk Önerileri ve Saç Renkleri


Güzellik uzmanların hemen hepsi soğuk tene sahip olanların soğuk renkleri, sıcak tene sahip olanların sıcak renkleri tercih etmeleri gerektiğini söylüyorlar.
Ancak benim fikrime göre böyle bir genelleme yapmaktan ziyade, renklerin tonlarına dikkat etmemiz gerekir. Soğuk renkler, mavi, yeşil ve mordur. Sıcak renkler ise kırmızı, sarı ve turuncudur. Okuduğum makalelerin hemen hepsinde soğuk tenliler kırmızıyı kesinlikle tercih etmesin yazması çok dikkatimi çekti. Benim fikrim burada bu 6 rengi her cilt tonunun kullanabileceği. Dikkat etmemiz gereken sadece tonları. Soğuk tona sahip olanlar, içinde sarı pigmentlerin bulunduğu yani sıcak renk pigmentlerinin bulunduğu kırmızıyı seçmelerinden ziyade içinde mavi pigmentler olan kırmızıları seçmeliler. Yani turuncuya dönük kırmızı negatif bir etki yaratabilir ancak bordo ,koyu kırmızı, vişne çürüğü gibi renkler çok yakışacaktır. Sıcak tene sahip olanlara içinde sarı pigmentler olan kırmızı renkler daha çok yakışacaktır.

Örneğin Heidi Klum. Kendisi sıcak alt tona sahip ve sıcak bir kırmızı seçmiş.

Soğuk ten rengine sahip Emma Stone ise daha soğuk bir kırmızı tercih ederek, en iyisini yapmış.

Kırmızı Ruj konusunda da şöyle bir tavsiye var:

Renklerin hepsi bana yakışıyor diyorsanız, muhtemelen nötr cilt alt tonuna sahipsiniz ve gerçekten çok şanslısınız.

Saç Renkleri

Saç renkleri konusunda da bu  cilt alt ton renkleri çok önemli. Bazen esmer tenli hanımlar görüp, sarı saç ne yakışmış diyorsunuz ya, onun sebebi cilt rengine göre uygun tonu bulmak.
En sık karşılaştığım tavsiye şu oldu: Soğuk tene sahipseniz içinde turuncunun bakırın yoğun olduğu kızılları tercih etmeyin. Soğuk tonlar, içinde mavi pigmentler olan kızılları seçmeliler.
Yani daha şarap kızılı,viyole kızıllar. Sıcak tenler ise bu turuncuları bakırları çok daha iyi taşıyormuş.

Saç renkleri tanımlanırken, mavi ağırlıklı renkler "kül veya soğuk tonlar", kızıl ağırlıklı renkler "altın veya sıcak tonlar" olarak adlandırılır. Yani buradan anlaşıldığı üzere içinde mavi pigmentler olan renkler soğuk renklerdir.
soğuk renkler

soğuk renkler

Rihanna
Sıcak kızıl tonlarına bakalım:
Bu fotoğraftaki hanım sarı alt tonuna sahip açık renkli bir hanımefendi. Bu saç rengi de onu soluk göstermiyor.
Ancak Evan Rachel Wood örneğine bakarsak,daha önceki yazımda da belirttiğim gibi, soğuk alt tonuna sahip olduğu için bakır tonlar özellikle ona yakışmıyor.


Soğuk tonlara yakışacak saç renkleri örneklerine bakalım ve kararı siz verin.

Liv Tyler


Emma Watson


Anne Hathaway


Emma Stone




SICAK ALT TON İÇİN SAÇ RENKLERİ

Jennifer Lopez Sıcak Renkler

Jennifer Lopez



Nicole Kidman

Unutmayın, sadece genellemelerle yola çıkılmaz. Size yakışan rengi bulmanız için birçok faktör önemlidir,ten renginizin açıklığı ve koyuluğu,göz renginiz,yüz hatlarınız, kullandığınız renkler, hepsi bir uyum içinde güzel görünürsünüz.

2013 SAÇ MODELİ TRENDLERİ

ÇABUK KIZARAN CİLTLER İÇİN SAÇ RENKLERİ

Ağustos 15, 2012 / by / 40 Comments

40 yorum:

  1. çok faydalı bir post gerçekten okuduğumdan beri alışveriş yaparken veya kuafördeyken aklıma bunlar geliyor :)

    YanıtlaSil
  2. faydalı bulmanıza çok sevindim, yoğun araştırmalar yaptım ben de bu konu üzerine, insanlarda gözlemledim ve hakikaten doğruluk payı var şu renk uyumlarının :)

    YanıtlaSil
  3. tabiiki var. her renk her tene gitmez özellikle abiyelerde çok göze batan bir detay bu günlül kıyaftelerde pek değilde..
    www.cati-kati.net

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten faydalı bilgiler, keşke bütün kuaförlerin bu kadar bilgisi olsa.. saçlarımı sarı yapmak için kuaföre gittiğimde sana sarı yakışmaz demişlerdi(nedense bütün kuaförler bunu söyledi ton alternatifi bile sunmadan) ama ben onlara inat kendim sarı yaptım saçlarımı nerdeyse bütün sarı tonlarını kullandım ve en son olarak bana yakışan tonun küllü sarı olduğuna karar kıldım ve tabiki çevremdekilerin yorumları da dahilinde.. Şuan saçlarım platin sarı ve çevremden hiçbir kötü yorum almadım ve tabiki ben de en çok bu tonun bana yakıştığını düşünüyorum çünkü soğuk bir tene sahibim :)yazıyı tesadüfen gördüm ve yorum yazmak istedim bu bilgilerden yoksun kuaförlerin olması gerçekten çok komik bir durum bence.. umarım görür ve okurlar bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynısını banada söylediler sana sarı gitmez şuan sarı saçlıyım ve kesinlikle böyle kalmamı söylüyorlar...

      Sil
  5. Sevgili adsız,
    Ne yazık ki ülkemizde kuaförlerin pek de bilgi sahibi olduğunu söyleyemem. Özellikle "sana sarı yakışmaz" gibi cümleler sarf ederek kestirip atan çok kuaför olduğunun farkındayım. Biraz araştırma ile insan kendi kendinin kuaförü olabiliyor. Kendinize yakışan saç rengini bulmanızdan dolayı sizin adınıza sevindim. Ne yazık ki herkes sizin gibi şanslı olmayabiliyor.
    Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten öyle malesef, sırf kuaförler değil birçok alanda böyle bilgisiz kişilerle muhatap olmak zorunda kalıyoruz.. insan kendi alanında uzmanlaşmalı kendini geliştirebilmeli e biraz da kafayı çalıştırmalı diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
  7. gerçekten çok faydalı bilgiler vermişsiniz. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Yazinizi cok begendim, paylasim icin tesekkurler :)
    Fakat sormak istedigim birsey var, ten rengimi bulmakta zorlaniyorum. bilegimdeki damara baktigimda tam mavi renk gorunuyor fakat bilekten kolumun ust tarafina dogru yesil renk aliyor damarlarim. sonuc olarak ten rengimi bulamadim sizce ne olabilir?
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle beğeniniz için teşekkürler.
      Damar testinin, en sıkıntı veren test olduğunu düşünüyorum. Damar renginize takılmayın. Hangi renkleri kendinize daha çok yakıştırıyorsunuz, oradan yola çıkın. Beyaz bir tshirt giydiğinizde, makyajsız yüzünüzün hangi renklere yakın olduğuna bakın. Sarı veya şeftali tonlarındaysa sıcak, pembe veya mavi tonlarındaysa soğuk alt tona sahipsinizdir.
      Yazın çabuk bronzlaşan bir teniniz varsa muhtemelen sıcak alt tona sahipsinizdir. Kızarmaktan ileriye gidemiyorsanız, muhtemelen soğuk alt tona sahipsinizdir.
      Bu kriterlerin hiçbirinde karar veremiyorsanız, nötr cilde sahip olabilirsiniz. Nötr cilt en şanslı cilttir. Her renk yakışır.

      Sil
    2. Herkes beyaz tenli oldugumu soyluyor, ama sanki bazen beyaz bazen sari gibiyim :) yazlari bronzlasmiyorum daha cok kizariyorum. ve kis aylarinda burnum ve yanaklarim kizariyor. Acikcasi benim sorunum sac rengimle, cunku uzun zamandir platin sari kullaniyorum, herkes cok begeniyor fakat artik rengini koyulastirmak istiyorum acaba hangi renkle daha canli gorunur cildim onu merak ediyorum? fotografima bakarak birseyler onerebilir misiniz?
      Ilginize cok tesekkur ederim.

      Sil
  9. Fotoğrafınızı yollayabilirsiniz, bir şeyler önermeye çalışırım.

    YanıtlaSil
  10. merhaßa.ßenim ßilegimde mavi ve mor damarlar var simdi ßen sogukmu yoksa sicak tenlimim ? :/

    YanıtlaSil
  11. Büyük ihtimalle soğuk tenlisiniz...

    YanıtlaSil
  12. te$ekur ederim cvpladiniz icin..sizce ßana ne renk sac rengi yakisir? $uanki sacm kullu sari

    YanıtlaSil
  13. Teninizin sıcak,soğuk,açık,koyu gibi kriterlere sahip olmasına göre birçok yazı yazdım. Yazılarımdan kendinize göre renkler belirleyebilirsiniz.
    Soğuk tene sahipseniz küllü renkler daha çok yakışır. Küllü renklerden vazgeçmeyin. Koyu bir teniniz varsa doğal bir görünüş için çok açık renklere gitmeyin.

    YanıtlaSil
  14. bir de bileğim de mavi ve yeşil damarlar bulunuyor burdan da yola çıkarak bi sonuca varamadım kendimde

    YanıtlaSil
  15. cok güzel bir yazı ben hep kendimi soğuk sanırdım yazınız sayesinde sıcak olduğumu farkettim teşekürler

    YanıtlaSil
  16. gerçekten çok güzel bilgiler veriyorsunuz 1 ay içersinde 4 kez saç rengimi değiştirdim kendime uygun rengi bulamadım ama verdiğiniz bilgiler dogrultusunda bulacama eminim şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  17. mükenmel yeni moda trendleri mevcut emeğe saygı elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba, yazınız oldukça aydınlatıcı oldu benim için de. Yalnız bir sorum var; anladığım kadarıyla sıcak tonlarda, açık bir ten rengim var ve bakır tonlarında bir kızıla boyatmayı düşünüyorum. Böyle bir saç rengiyle giyim konusunda hangi renkler seçilmeli? Sıcak alt tona sahip kadınlara yakışacak renkler yazınızdaki spektruma göre de kırmızı ağırlıklı, bu da saç rengini boğar gibi geliyor, ne yapmalı?

    YanıtlaSil
  19. kolay kolay yorum yapmam ama gerçekten emeğinize sağlık.. keşke her kuaförde sizin gibi ilgili olsa
    saygılar :)

    YanıtlaSil
  20. MERHABA SAÇ MODELİMİ DEĞİŞTİRECEĞİM BUNDAN DOLAYI SİTENİZE GÖZ ATMAQK İSTEDİM VE BU YAZIYA RASTLADIM. NÖTR TEN NEDİR AÇIKLAYABİLİR MİSİN? BİRDE ŞÖYLE Bİ ÇELİŞKİ YAŞADIM BENİM TENİME PEMBELER BEYAZLAR DAHA ÇOK YAKIŞIYOR FAKAT DAMARLARIM YEŞİL RENK. YANİ DAMAR TESTİNDE SICAK ÇIKIYORUM ASLINDA BANA TÜM RENKLER YAKIŞIYOR. SAÇIMA MAKYAJIMA BAĞLI OLARAK SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ? TAM OLARAK KARAR VEREMEDİM.. ÇOK KOYU RENKLER BOĞUYOR BEYAZLAR AÇIK SARILAR PEMBELER DAHA HOŞ DURUYOR. SAÇ RENGİDE ÖNERİRSENİZ SEVİNİRİM GÖZLERİM ÇOK KOYU KAHVE KAŞLARIMDA SİYAH. KAVHERENGİ DIŞINDA RENKLER SÖYLERSENİZ SEVİNİRİM. İYİ GÜNLER DİLERİM.

    YanıtlaSil
  21. merhaba bilgiler gercekten cok elverisli tsk.ler.suan kuafore gidecegim degisiklik istiyorum fakat dusunme asmasndayim renk olarak.daha once sadce sacimin uclarina dogal sacimin iki ton kadar acigi renk attirdim.kotu olmadi ama bekledigm kadr da iyi olmadi.gozlerim koyu kahverengi neredeyse siyah.sac rengimde dogal ve koyu kahve.kiyafet olarak toprak tonlari; ozellikle hardal sarisi,acik.kahverengi.makyajdada bronz tonlarda veya siyah tonlar yuzume gidiyor.kucuk bi yuz yapim var.damar testinde kararsizm.suan hangi renk yaptirmaliyim sizce?cok esmer deglm cevremdende esmer olmadgim ve bugday tenli oldgm soyleniyor genelde.bal rengi istiyorum fakat sac rengimle pek oynamadgim.icin.kararsz.kaldm.bilgilerinize guveniyrum ama acil.karar vermem gerekiyor

    YanıtlaSil
  22. vay be çok tşkler :)

    YanıtlaSil
  23. En son aldığım 100 tl'lik elbise benim renklerimde değilmiş ya la!

    YanıtlaSil
  24. Sanırım ben şanslı olanlardanım fakat her renge tutku dolu bir bağlantım olmadığımmdan belirli renkleri kullanıyorum yukarıdakı gösterdiğiniz tüm ruj renkerini çevremdekiler ve ben kendime çok yakıştırıyorum saç rengimi hep doğal kahve tonları yada bakır rengini kullanıyorum gözlerim de renkli olduğundan çok yakıştırıyorum beyaz tenliyim çabuk bronzlaşmam önce kızarırım sonra çok hafif bronzlaaşırım bu yüzden bronzlaşmaya gerek duymam sevmemde beyaz kalmayı hep sevmişimdir genelde kahve tonları kullanırım ve hem gümüşü hem altıni yakistirim kendime bu nedenle nötr olduğuma karar vedim bu yüzden herzaman yapmış olduğum gibi göz rengime göre giyinmeye makyaj yapmaya devam edecem madem nötrüm bi sorun olmaz heralde çok sağolun çok yardımcı oldunuz :)

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar . İlk defa saç boyatacağım ama hangi rengin bana gideceğini bilemiyorum . Yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
  26. Merhaba son yorum tarihine bakılırsa işleriniz baya yoğun olmalı fakat er ya da geç bana bir dönüşte bulunursanız çok memnun olurum. Saçlarımı boyatmak istiyorum,18 yaşındayım ama daha ufak gösteriyorum minyon bir görünüme sahibim.Yani aslında boyadan çok balyaj tarzı bir şey olabilir saç diplerime dokunmak istemiyorum. Çevremdeki kuaförlere pek güvenemiyorum. Yardımcı olabilirseniz eğer çok sevinirim. Soğuk sıcak durumuna gelirse cidden kafam karışmış durumda fakat sanırım soğuk alt tona sahibim. Yani belki resimlerime bakarak yardımda bulunabilirsiniz. İyi günler iyi çalışmalar ayrıca bilgilendirici yazınız için de çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  27. ben cok faydalı buldum ellerınıze saglık ama yıne de anlayamıyorum ten rengımı cok karısık belki de nötr,,yanı sıyah ton saclar da yakısıyor kahve de kızılın sıcak tonları da,,bugday tenlıyım,,renklerden de bana yakısmayan tek iki renk kirli beyaz ile ( yanı su sarımsı gelınlıklerde olandan) yavruağzı bu renkler yakısmıyor onun dısında her renk bende canlanıyor,,,,saç renklerinden de sarı tonlar yakısmıyor cünkü gözlerim koyu renk,,açıp lens taksam o da yakısıcak,,esmer bı ayrıyım kumral bı ayrı,,,,ama ben degıskenlıgı sevmıyorum...aynı kalmak belli bi tarz en guzeli...herkes esmerken daha ıyısın derken ben nedense kahve dore tonlarının genc kızları daha dınamık gosterdıgını dusunup begendıgım kısılerı bıle oyle gormek ıstıyorum....goreceli :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  28. damarlarım yeşil renk. sıcak alt tonuyum sanırım ama ten rengim buğday olduğu için her rengin yakışabileceğini düşünüyorum. ne süt beyazım ne de koyu rengim. açık buğday ten gibi. makyaj malzemesi seçerken sıcak ton mu olması gerekiyor? göz makyajıyla ilgili bir sorum olacaktı. ben far kullanamıyorum çünkü koreliler ve japonlardakine benzer düşük göz kapaklarım var. far sürsem bile hiç gözükmüyor ve göz kapağımın dışını bulaşıyor. badem gözlüyüm,iri; bu yüzden makyaj yapmasam da kötü hissetmiyorum. hafif bir kuyruk çekiyorum kalemle. gözümün üstüne kalemi kalın çekersem boya bulaşıyor. siz olsaydınız nasıl bir makyaj yapardınız acaba? kore dizileri sayesinde gözümdeki farklılığı gördüm :) master için gidersem nereli olduğumu anlamayacaklar :))))

    YanıtlaSil
  29. Soğuk alt tonlulara aydınlatıcı olarak hangi renk önerirsiniz

    YanıtlaSil
  30. Ben hala ne olduğumu çözmedim soğuk da oluyor sıcakta ama kaşların siyah olduğu için saçımı bakıra boyatamıyorum yada sarı tonlarına

    YanıtlaSil
  31. Şimdi bir şey sorucam sacim kahve tonlarinda ama çok beyazim hortlak gibi derler ya oyleyim ben ne katogorisindeyim, birde bir arkadaş var siyah saçlı siyah kaslı siyah kirpikli beyaz tenli benim gibi böyle çok beyaz değil beyaz ama normal net beyaz benim gibi aşırı beyaz değil neye gore kumral neye gore esmer oluyoruz

    YanıtlaSil
  32. Nötr mü yoksa soğuk mu anlamadım

    YanıtlaSil
  33. Gerçekten çok beğendim ve saçlarım çok uzun ve doğal kendi rengi boyatmak istiyorum ama cesaret edemiyorum bu konuda sizin yazdıklarınız beni daha da cesaretlendirdi ve sizce hangi renge boyatmalıyım ? Bronzlaşamıyorum aksine kızarmıyorumda ama kışın kızarıyor tabaklarım ve burnum ten rengimi de anlamadım tam

    YanıtlaSil
  34. Benim cildim koyu bana hangi renkler gider lütfen öneride bulunurmusunuz Eylül de düğünümüz var birde tenim az da olsa açılmasını istiyorum nasıl açabilirim

    YanıtlaSil
  35. Ben de esmer değilim ama beyaz da değilim saçlarım şu an kızıl ama rengi oturtup oturtamadığımdan emin değilim damar rengim hem yeşil hem mavi gibi anlayamıyorum biri aydınlatsa keşke beni

    YanıtlaSil
  36. Esmerim ten rengim koyu hatta melez misin diye soruyorlar o derece saçlarım sim siyah ve başka renge boyama konusunda sıkıntı çekiyorum ne renk gider bilemiyorum yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil