Post Top Ad

13 Aralık 2012 Perşembe

Yeni Yıl ve Hangover Sonrası



Yeni yıla şurada iki hafta kalmışken, çoğumuz parti planlarımızı yaptık, neler giyeceğimizi neler takacağımızı ayarladık, hediyelerimizi aldık, yeni yıl kutlamalarından pek de haz etmesek de ortama uyum sağlayabilmek adına hazırlıklarımızı tamamladık belki de.

Yalnız bir sıkıntı var, 1 Ocak sabahı, bir de bakmışsınız ki, dün gece çok içmişsiniz, resmen “hangover” alarmı veriyorsunuz. Mideniz bulanıyor, başınız şiddetli ağrıyor, elleriniz titriyor, araba çarpmış gibi hissediyorsunuz.  Evet bu “akşamdan kalma” alarmı. O son votkayı içmeyecektiniz işte.


O zaman size birkaç öneride bulunacağım. Yapacağınız şeyler:
1)”Bir daha asla bu kadar içmeyeceğim!” diyeceksiniz ama bu  bir öneri değil sadece bir tahmin :)

2)Dehidratasyon vücudun  çalışmayı sürdürebilmesi için gerekli olan sıvı miktarının yokluk durumudur. Alkol, vasopressin hormonunun salgılanmasını azaltır ve bu hormon vücuttaki suyun tutulmasını sağlamaktadır. Bu hormon salgılanmadığı için vücut idrar yollu ani su kaybına uğrar.
Bu yüzden alkollü gecenin ertesi günü su içme ihtiyacı doğar. Bu yüzden çok hızlı olmamak kaydıyla bol bol su için.

3)C vitamini alın. C vitamini size enerji verecektir. Suyunuza limon ekleyip içerseniz çok güzel bir karar olur. Limon, midenizi de kendine getirir.


4)Kahve için. Kahve en yorgun insanda bile enerji patlaması yaşatır. Mideniz için endişeleniyorsanız sütle birlikte için.

5)Aspirin alın. İşe yarar.

İçki içeceğiniz zaman, öncesinden karnınızı doyurun. İçerken yanında hafif bir şeyler atıştırırsanız, akşamdan kalma olma ihtimalinizi azaltır.

Son olarak da , her zaman öyle çok içmeyin. Alkolün fazlası zarar. Ama eğlenmeden de durmayın.

İyi yıllar herkese!
Aralık 13, 2012 / by / 1 Comments

1 yorum:

Post Top Ad